Betaling gemeentelijke belastingen

Algemeen

De gemeente biedt u de mogelijkheid om de gemeentelijke belastingen via automatische incasso te betalen. Wanneer u een machtiging automatische incasso heeft afgegeven dan zal de incasso in 8 termijnen plaatsvinden. Dit betekent dat de aanslag van eind maart tot en met eind oktober wordt geïncasseerd. Voor de aanslag gemeentelijke belastingen 2025 zijn de vervaltermijnen gewijzigd. Dit betekent dat de aanslag twee vervaltermijnen heeft. De 1e vervaltermijn is 31 maart 2025 en de 2e vervaltermijn is 31 mei 2025. Als u de gemeente niet gemachtigd heeft moet het totaalbedrag voor 31 mei 2025 betaald zijn.

Aanvragen

Wilt u in termijnen betalen? U kunt dit online aan ons doorgeven met onderstaande link.

Automatische betaling aanvragen (digitale belastingbalie)

Wijziging bankrekeningnummer

Een wijziging van uw bankrekeningnummer kunt u via de mail doorgeven belastingen@oude-ijsselstreek.nl. Vermeld in deze mail uw naam, adresgegevens en uw oude en nieuwe bankrekeningnummer.

Wilt u het bedrag liever zelf overmaken?

Als u het te betalen bedrag niet via automatische incasso door de gemeente wilt laten incasseren, dan kunt u het bedrag natuurlijk ook zelf overmaken. U kunt hiervoor de QR-code gebruiken die op de aanslag vermeld staat. Of u kunt het bedrag zelf over maken naar het rekeningnummer van de Gemeente Oude IJsselstreek: NL 45 BNGH 0285 1142 63. Vermeld bij de omschrijving dan uw debiteurnummer en aanslagnummer.

Kosten

Het automatisch in acht termijnen betalen van de aanslag gemeentelijke belastingen kost u niets.

Meer informatie

U kunt contact opnemen met team Belastingen via telefoonnummer (0315) 292 292 of mail naar belastingen@oude-ijsselstreek.nl.