Betaling gemeentelijke belastingen
Algemeen
De gemeente biedt u de mogelijkheid om de gemeentelijke belastingen via automatische incasso te betalen. Het aanslag bedrag wordt dan verdeeld over acht maandelijkse termijnen. Maandelijks wordt dan 1/8ste deel van het aanslagbedrag automatisch afgeschreven van uw bankrekening. De incasso vindt plaats aan het einde van elke maand. De eerste termijn wordt eind maart geïncasseerd en de achtste termijn wordt eind oktober geïncasseerd. Als u in het verleden al een machtigingskaart heeft ingezonden, dan ziet u dit terug op uw aanslagbiljet. Als u de gemeente niet gemachtigd heeft moet het totaalbedrag voor 31 juli betaald zijn.
Aanvragen
Wilt u in termijnen betalen? U kunt dit online aan ons doorgeven met onderstaande links.
Automatische betaling voor inwoners:
Automatische betaling aanvragen (digitale belastingbalie)
Automatische betaling voor bedrijven / organisaties:
Automatische betaling aanvragen (eHerkenning)
U kunt ook onderstaand formulier invullen en per post toesturen. Stuur het naar: Gemeente Oude IJsselstreek, team Belastingen, Postbus 42, 7080 AA Gendringen.
Wijziging bankrekeningnummer
Een wijziging van uw bankrekeningnummer kunt u via de mail doorgeven belastingen@oude-ijsselstreek.nl. Vermeld in deze mail uw naam, adresgegevens en uw oude en nieuwe bankrekeningnummer.
Wilt u het bedrag liever zelf overmaken?
Als u het te betalen bedrag niet via automatische incasso door de gemeente wilt laten incasseren, dan kunt u het bedrag natuurlijk ook zelf overmaken. U kunt hiervoor de QR-code gebruiken die op de aanslag vermeld staat. Of u kunt het bedrag zelf over maken naar het rekeningnummer van de Gemeente Oude IJsselstreek: NL 45 BNGH 0285 1142 63. Vermeld bij de omschrijving dan uw debiteurnummer en aanslagnummer.
Kosten
Het automatisch in acht termijnen betalen van de aanslag gemeentelijke belastingen kost u niets.
Meer informatie
U kunt contact opnemen met team Belastingen via telefoonnummer (0315) 292 292 of mail naar belastingen@oude-ijsselstreek.nl.