Briefadres aanvragen

Algemeen

Als u geen vast woonadres heeft kunt u een briefadres aanvragen bij de gemeente. Een briefadres is een huisadres waar u uw post laat bezorgen. De hoofdbewoner van het briefadres is verplicht de post aan u door te geven.

Aanvragen

Voor het aanvragen van een briefadres maakt u een afspraak. U kunt bij ons de hele dag op afspraak terecht. Voor het maken van een afspraak kunt u telefonisch contact opnemen met de gemeente, via (0315) 292 292.

Briefadres

Heeft u geen woonadres? Bijvoorbeeld omdat u in een instelling woont? U kunt zich inschrijven op een briefadres. Dit kan het adres van een familielid, vriend of kennis zijn. De bewoner van dit adres moet schriftelijk toestemming geven. Ook zorgt hij of zij er voor dat de post u persoonlijk bereikt. Het is daarom niet mogelijk om een briefadres te hebben op een postbusnummer. Een briefadres geldt in principe voor een periode van drie maanden met een eenmalige verlenging van drie maanden.

Bij een aanvraag voor een briefadres onderzoekt de gemeente of u inderdaad geen woonadres heeft. U geeft ook aan waarom u een briefadres aanvraagt.

Het briefadres hoeft niet in de gemeente te zijn waar u voor het laatst een woonadres had. U dient de aanvraag in bij de gemeente van het briefadres.

Als het briefadres is toegekend krijgt u alle post van de gemeente en andere overheidsinstanties op dit briefadres. Zorg er wel voor dat u uw briefadres ook aan andere instanties doorgeeft.