Melding of klacht
Algemeen
Is er iets kapot in uw woonomgeving? Ervaart u overlast? Of is er gevaar? Meld het ons!
Melding doen
Bij het meldpunt openbare ruimte kunt u zaken melden als: zwerfvuil, afval (ledigen containers), onderhoud groen en riolering, overstromende straatkolken, een lantaarnpaal die het niet (goed) doet, een losse stoeptegel. Via het Meldpunt Oude IJsselstreek kunt u meldingen online doorgeven.
Spoedeisende meldingen
Voor spoedeisende meldingen tijdens kantooruren, zoals een overgelopen riolering of een omgevallen boom op de openbare weg, kunt u bellen met (0315) 292 292.
Heeft u een spoedmelding buiten kantooruren, dan kunt het calamiteitennummer 06 1093 2892 bellen. Uitsluitend bij calamiteiten op het gebied van wegen, riolering, gladheid en storm.
Melding doen plaagdier
Bij overlast van muizen en ratten, in het openbaar gebied en ook op uw privéterrein, moet u hiervan melding maken bij het landelijk kennis- en adviescentrum op het gebied van dierplaagbeheersing en milieubescherming (KAD). Dit gaat niet meer via het meldpunt van de gemeente.
Ongewenst verhuurderschap melden
Verhuurders en verhuurbemiddelaars moeten goed verhuren en zich netjes gedagen. Dit is bepaald in de Wet goed verhuurderschap. Als zij dit niet doen, dan kunt u dat melden. Het maakt daarbij niet uit of u een woning huurt of een woning zoekt of dat u een arbeidsmigrant bent die in een woning verblijft.
Woonoverlast melden
Woonoverlast kan vervelend zijn. Als er sprake is van bijvoorbeeld geluidsoverlast, vervuiling, drugsoverlast, stank of parkeeroverlast kunt u misschien merken dat u niet meer prettig woont.
Melding moeilijk taalgebruik
Ontvangt u een brief of andere informatie van ons met een ingewikkelde tekst of leest u een bericht op de website dat voor u onduidelijk is? Laat het ons weten! Vertel ons wat u niet begrijpt. Dan helpen wij u met uw vraag. Melden kan via onderstaande knop. U mag de tekst ook opsturen of afgeven bij het gemeentehuis.
Wat gebeurt er met uw melding?
De gemeente registreert en beoordeelt uw melding. Afhankelijk van de melding wordt deze in behandeling genomen met een afhandelingstermijn of de melding wordt voor beoordeling/afhandeling aan een gemeentelijke afdeling doorgegeven. Om op de hoogte te blijven van de afhandeling kunt u uw e-mailadres vermelden.
Klachten
Heeft u klachten over de afhandeling van een melding, of over de dienstverlening van de gemeente?
U kunt hiervoor een klacht indienen.
De klacht wordt in behandeling genomen door de klachten coördinator (niet door het meldpunt openbare ruimte). Wilt u meer weten over het proces? Kijk dan op de pagina klacht indienen.