Melding moeilijk taalgebruik

Duidelijke taal

In de gemeente Oude IJsselstreek vinden we duidelijke en begrijpelijke taal belangrijk in de communicatie naar onze inwoners. Bijvoorbeeld in onze brieven, e-mails, folders en de website. We zijn er ons van bewust dat dit niet altijd lukt.

Ontvangt u toch een brief of andere informatie van ons met een ingewikkelde tekst of leest u een bericht op de website dat voor u onduidelijk is? Laat het ons weten! Vertel ons wat u niet begrijpt. Dan helpen wij u met uw vraag. Melden kan via onderstaande knop. U mag de tekst ook opsturen of afgeven bij het gemeentehuis. Zie contact & openingstijden

Verplicht Deze velden moet u verplicht invullen
Uw gegevens Verplicht
Wilt u gebeld worden over de inhoud van de tekst, vermeld dan uw telefoonnummer.
Moeilijk taalgebruik Verplicht
Slechts één bestand.
5 MB limiet.
Toegestane types: jpg, jpeg, png, rtf, odt, pdf, doc, docx, xls, xlsx, csv.
U kunt de moeilijk te begrijpen tekst op twee manieren melden. Kies de manier die u prettig vindt.

Persoonlijke gegevens

Soms staat er persoonlijke informatie in een brief. Zoals uw adres of burgerservicenummer (BSN). Streep deze informatie goed door.