Aanmelden voor het ophalen van uw kerstboom
In de week van maandag 13 t/m vrijdag 17 januari 2025 worden kerstbomen opgehaald. Om onnodig rondrijden door de gemeente te voorkomen, worden de kerstbomen alleen ingezameld als u uw adres heeft aangemeld. U kunt zich hiervoor aanmelden vanaf 27 december tot en met uiterlijk 9 januari 12.00 uur.
Wat zijn de spelregels?
- Wilt u dat uw kerstboom opgehaald wordt? Meld uw adres aan via het formulier 'aanmelden kerstbomen' of telefonisch via (0315) 292 292. Het formulier staat open vanaf 27 december tot en met uiterlijk 9 januari 12.00 uur.
- Biedt uw kerstboom aan zonder pot, decoratie en kerstlampjes. Zit er nog een pot om uw kerstboom en/of zit er nog decoratie of kerstlampjes in uw kerstboom, dan wordt uw kerstboom niet opgehaald en kunt u deze zelf afvoeren.
- Kunstkerstbomen zamelen we niet in.
- Leg uw kerstboom uiterlijk maandag 13 januari om 07.00 uur voor uw woning aan de openbare weg.
Houdt rekening met:
- De route wordt zo efficiƫnt mogelijk ingezet. Het kan dus zijn dat uw kerstboom later in de week, uiterlijk vrijdag 17 januari, wordt opgehaald. Het is belangrijk dat uw kerstboom op maandag 13 januari aan de weg ligt.
- Klop het zand van de kluit in uw tuin uit om de aanbiedplaats schoon te houden;
- De plastic pot van de kerstboom kan niet in de container met oranje deksel of in de zakken speciaal voor plastic verpakkingen, blik en drankenkartons (pbd). Deze vorm van plastic valt namelijk onder de harde kunststof soorten en kunt u aanbieden bij Kringloop Stichting Aktief.
Informatie
Wilt u informatie of heeft u een vraag over de afvalinzameling? Neem contact met de gemeente op via telefoonnummer (0315) 292 292 of via een e-mail naar grondstoffenteam@oude-ijsselstreek.nl.