Openbare bekendmaking voornemen wegslepen voertuig
Datum publicatie: 04-06-2024
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat er in ieder geval vanaf 14-05-2024 een voertuig was geplaatst op de openbare weg aan de Valkenhof, tegenover perceelnummer 5, in Ulft. Het voertuig betreft een personenauto van het merk Seat, type Alhambra, kleur grijs, voorzien van Pools kenteken KBR22U4. Gezien de rijtechnisch onvoldoende staat van onderhoud en de kennelijk verwaarloosde toestand van dit voertuig, hebben wij dit voertuig aangemerkt als voertuigwrak. Op grond van artikel 4:5, lid 1, van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van de gemeente Oude IJsselstreek is het verboden om een voertuig dat rijtechnisch in onvoldoende staat van onderhoud en tevens in een kennelijk verwaarloosde toestand verkeert op de openbare weg te parkeren. Op 15-05-2024 is daarom het voornemen bekendgemaakt om handhavend op te treden en het voertuigwrak weg te slepen.
Besluit
Er is besloten om handhavend op te treden tegen de aanwezigheid van dit voertuigwrak op de openbare weg.
Op grond van artikel 5:4, 5:21 en 5:31, 2e lid van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) juncto artikel 125 van de Gemeentewet zijn wij bevoegd tot het toepassen van (spoedeisende) bestuursdwang. Aangezien de identiteit/verblijfplaats van de eigenaar van het genoemde voertuigwrak niet bij ons bekend is, maken wij met deze publicatie bekend dat wij hebben besloten om bestuursdwang toe te passen en dat het voertuig van de openbare weg wordt verwijderd.
Het voertuig wordt gedurende 13 weken, startend vanaf de datum van deze publicatie, opgeslagen op de gemeentewerf, gevestigd aan de Hogenkamp 10 Ulft. Tegen betaling van de bestuursdwangkosten kan de eigenaar het voertuigwrak binnen de genoemde termijn ophalen. Als het voertuigwrak niet binnen 13 weken wordt opgehaald, zal het voertuigwrak na die periode worden vernietigd.
Bezwaar
Als u, als eigenaar van het voertuig, het niet eens bent met deze beslissing kunt u binnen zes weken na de datum van deze publicatie een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, postbus 42, 7080 AA Gendringen. In het bezwaarschrift moet staan met welke beslissing u het niet eens bent en waarom u daartegen bezwaar maakt. Verder moet het bezwaarschrift door u worden ondertekend, van een datum worden voorzien en uw naam en adres bevatten.
Voor verdere vragen kunt u contact opnemen met team Handhaving van de gemeente Oude IJsselstreek. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer (0315) 292 292.